Archive

Thursday, January 14, 2010

سنندج

امروز پنج شنبه تاریخ 24 دی ماه 88، مصادف با دومین سالگرد مرگ ابراهیم لطف اللهی دانشجوی کرد، در بازداشتگاه اطلاعات شهر سنندج، می باشد. در همین راستا بعد از ظهر امروز مراسمی در قبرستان بهشت محمدی شهر سنه، برگزار شد که با حمله ی نیروهای رژیم همراه بود . برای دیدن فیلم این مراسم به‌ صفحه‌ بنده‌ در یوتوب سر بزنید و ادرس زیر را کلیک کنید.
http://www.youtube.com/rahimrashidi
ابراهیم لطف اللهی، دانشجوی ترم 5 حقوق دانشگاه پیام نور سنندج، به دستور شعبه سوم بازپرسی سنندج، بعد ازخروج از جلسه امتحان در روز یکشنبه 6 دی ماه 1386بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد. خانواده وی 3 روز بعد از بازداشت موفق به دیدار با وی شدند. اما از آن تاریخ به بعد علیرغم پیگیری ها و مراجعات مکرر خانواده او به نهادهای ذیربط از مکان نگهداری و دلیل بازداشت وی هیچ اطلاعی به خانواده اش داده نشد.
بعد از گذشت 99روز از بازداشت این دانشجو، شب سه شنبه، 25 دی ماه، از اداره ستاد خبری سنندج به خانواده این دانشجو اطلاع دادند که پسرشان خودکشی کرده و برای گرفتن جنازه او به گورستان سنندج مراجعه کنند. به دنبال سخنان مسئول مربوط در ستاد خبری، خانواده لطف اللهی به گورستان سنندج مراجعه می کنند تا جنازه را تحویل بگیرند اما هنگامی که به گورستان مراجعه می کنند به آن ها می گویند: «ما جنازه را دفن کردیم و احتیاجی به شما نیست.» پس از آن، مسئولین امنیتی برای جلوگیری از پخش این خبر، خانواده ابراهیم لطف الهی را تحت فشار قرار می دهند.
پس از مرگ مشکوک این دانشجو و خاک سپاری زودهنگام وی توسط نیروهای امنیتی، خانواده و وکیل مدافع وی، خواهان نبش قبر او و روشن شدن علت اصلی مرگ وی شدند. با این حال قاضی پرونده این امر را خلاف شرع دانست و از آن جلوگیری کرد.
این درحالی است که در گزارش پزشکی قانونی ضمن اشاره به شکنجه ابراهیم لطف اللهی، شکستگی بینی و جمجه ابراهیم پیش از مرگ وی تایید شده است. همچنین در گزارش پزشکی قاونی آثار کبودی بر بدن ابراهیم لطف اللهی ثبت شده است. با این وجود اداره اطلاعات سنندج، مرگ وی را ناشی از خودکشی دانسته و پس از گذشت حدود 2 سال، هنوز دلایل اصلی مرگ وی مشخص نشده است

No comments: