Archive

Saturday, February 19, 2011

متن کامل سخنرانی رحیم رشیدی، روزنامه‌نگار و عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در تظاهرات واشنگتن

عکس: رحیم رشیدی

دوستان گرامی!
حظار محترم!
در کلام نخست شایسته‌ می‌دانم که‌ از‌ برگزار کنندگان تظاهرات امروز تشکر کنم. و به‌ روان پاک شهدای راه‌ ازادی و دمکراسی ایران درود بفرستم.
امروز تاریخ دوازدهم فیوریه‌ دو هزار و یازده‌، برابر با بیست و سوم بهمن ماه‌ سال هشتاد و نه‌، در مقابل "دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران" تجمع کرده‌ایم تا بار دیگر نسبت به‌ سیاست‌های زمامداران جمهوری اسلامی اعتراض خود را به‌ گوش جهانیان برسانیم. و باز هم اعلام بداریم که‌ این رژیم به‌ هیچ وجه‌ نماینده‌ مردم ایران نبوده‌ و نیست.
تجمع اعتراضی ما از چند زاویه‌ حائز اهمیت فراوان است، و دستاوردی مهم جهت پشتیبانی از روند مبارزات دمکراسی خواهانه‌ مردم کشورمان محسوب می‌شود.

عکس: جمعی از تظاهرکنندگان

چون این تجمع در حالی برگزار می‌شود که‌ رهبران جمهوری اسلامی ایران فکر می‌کنند، دنیا درگیر تحولات منطقه‌ به‌ ویژه‌ کشورهای عربی‌ است، پس کسی روی ایران و عملکرد رژیم تهران تمرکز نمی‌کند و انان به‌ خیال خود خواهند توانست که‌ مردم معترض و حق طلب ایران را مورد سرکوب و کشتار همه‌ جانبه‌ قرار دهند، اکنون اعتراض ایرانیان خارج از کشور در اکثر نقاط جهان و در حمایت از مبارزات برحق مردم ایران‌زمین این واقعیت را به‌ خوبی نمایان می‌سازد، ما در حالی که‌ تحولات منطقه‌ را زیر ذه‌ربین گذاشته‌ایم و به‌ طور جدی این تغیرات را تعقیب می‌کنیم، ولی خود به‌ دنبال تغیرات بنیادی به‌ نفع آزادی، دمکراسی، عدالت اجتماعی‌و حقوق بشر در ایران می‌باشیم و فکر می‌کنیم که‌ این تغیرات اساسی با سرنگونی تمامیت جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر است.

عکس: جمعی از تظاهرکنندگان

جمهوری اسلامی ایران، در طول حاکمیت سیاه‌ خود با پراکتیزه‌ کردن تبعیضی فراگیر و اعمال سیاست‌های غیر دمکراتیک ضربات جبران ناپذیری به‌ خواست عمومی اتحاد ملی مردم ایران و ملیت‌های ایرانی وارد کرده‌ است.
اگر به‌ خوبی دقت کنیم مشاهده‌ خواهیم کرد که ستم ملی و بی حقوق صرف بخشی از افراد ملیت‌های ایران را به سوی استقلال، یا انگونه‌ که‌ بیشتر بحث می‌شود افکار "تجزیه طلبانه" سوق داده است و برخی از افراد و نیروهای آنها خواهان جدایی هستند.
برای نمونه‌ اگر به‌ اطلاعیه‌های جندالله بلوچستان توجه کرده باشید انها خواستار بیرون رفتن اشغالگران فارس از بلوچستان هستند، گروهی که توانسته است هزاران جوان بلوچ را سازماندهی و متشکل نماید و یا اینکه جوانان در تبریز و شهرهای آذربایجان کتابهای فارسی را اتش زدند و خواستار پایان دادن به گفته آنان سیطره زبان فارسی بر آذربایجان _جنوبی!_ شدند. در جنوب شرقی ایران و مناطق عرب نشین نیز شاهد رشد گروهای جدایی طلب هستیم.
جمهوری اسلامی عامل‌ و مسئول این وضعیت است، با سرنگونی این رژیم که‌ بدون تردید با اتحاد ملی در عمل امکان پذیر است، خواهیم توانست که‌ این مرحله‌ حساس را پشت سر بگذاریم، چون تاریخ به‌ ما اموخته‌ است که‌ اگر مردم متحد باشند خواهند توانست دیکتاتورها را کنار بزنند، سرنگون کردن سوهاترو، پینوشه‌، صدام، هیتلر، موسلینی‌و میلوسویچ نمونه‌های خوبی هستند که‌ به‌ ما اموخته‌اند، مردم با اتحاد و همبستگی خواهند توانست هر رژیم توتالیتری را به‌ زیر بکشند.
نیروی دمکراسی خواه‌ جامعه‌ ما خود قادر است که‌ ریشه‌ دیکتاتوری را با عملرد دمکراتیک و زدودن تبعیض‌ و نابرابری بخشکاند.
تقسیم ثروت و قدرت در ایران و همچنین توسعه اقتصادی طی صد سال گذشته، با رعایت موازین انسانی همراه نبوده است. از عمده ترین این بی عدالتی‌ها عدم سرمایه گذاری برابر در مناطق مختلف ملی و جغرافیایی ایران بوده است. کردستان، بلوچستان، خوزستان، ترکمن صحرا و تا حدودی آذربایجان از عدم توسعه سرمایه گذاری‌های اقتصادی مشابه مناطق مرکزی رنج برده‌اند. بدون تردید نمی‌توان بنیاد دمکراسی اینده را بر اساس چنین تضادهایی بنا نهاد و اصولا بدون برقراری عدالت اقتصادی دستیابی به دمکراسی و مردم سالاری ممکن نیست.
ما که‌ خواستار ایرانی یکپارچه‌ و متحد هستم، باید اعتقاد داشه‌ باشیم که‌ با تقیسم ثروت و قدرت در ایران اینده‌ به‌ دمکراسی دست خواهیم یافت و کسی در ان سرزمین احساس بیگانگی نخواهد کرد.

زنده‌ باد ایرانی که‌ برای همگان است.
متشکرم.

عکس: جمعی از تظاهرکنندگان

توضیح:
متن این سخنرانی در شماره‌ 517 "ایرانیان"، نشریه سراسری ایرانیان مقیم ایالات متحده‌ امریکا، در تاریخ 29 بهمن 89، مصادف با 18 فیور‌یه‌ 2011 چاپ و پخش شده ‌است.

1 comment:

Anonymous said...

راهپیمایی روز اول اسفند:
هدف: آزادی موسوی از زندان غیر قانونی جنتی و خامنه ای.
مکان: چهار راه ولیعصر و پاستور - چهار راه فلسطین و پاستور -۱۲ فروردین و پاستور - میدان پاستور.
زمان: راس ساعت ۳ بعد از ظهر.
وسایل لازم: چتربا دسته کلفت ، کیف کهنه با دسته محکم و یکی دو کتاب کهنه ، کلاه ضخیم گرم، ماسک، چسب تنسو پلاس، خوراکی ، و غیرو ..... که خودتان بهتر میدانید.
در صورتی که به هر دلیلی امکان حضور در راهپیمایی را ندارید، با اتومبیل در سطح شهر حرکت کنید. تا با ایجاد ترافیک از نقل و انتقال و تحرک نیرو های ساندیسی جلوگیری کنید. و یا حداقل در مقابل در خانه خود بایستید. هیچکس نباید در خانه باشد.
مبارک، بن علی، نوبتته سید علی