Archive

Wednesday, June 16, 2010

نشست مشترک در پاریس.

روز جمعه تاریخ 21 خرداد ماه 89، برابر با 11 ژوئن 2010، به کوشش برنارد هانری لویی، نویسنده و فیلسوف مشهور فرانسوی که از حامیان جدی حقوق ملت‏ها و پشتیبان جنبش‏های دمکراتیک جهان می‏باشد، کنفرانس مشترکی در شهر پاریس، پایتخت فرانسه با حضور نمایندگان سازمان‏های سیاسی و شخصیت‏های مستقل مخالف جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
کنفرانس رأس ساعت 14:30 با حضور دهها شخصیت سیاسی ایرانی و فرانسوی آغاز گردید و رسانه‏های بین‏المللی، ایرانی و فرانسوی متعددی نیز به پوشش خبری این نشست پرداختند.
در آغاز کنفرانس، برنارد هانری لویی، طی سخنانی به بحث در رابطه با حقوق و آزادی‏های مردم ایران و سرکوب گسترده‏ی آنان توسط زمامداران رژیم تهران پرداخت.
حسن شرفی سخنگو و جانشين دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، عبدالله مهتدی دبیرکل حزب کومله‏ی کردستان ایران، دکتر علیرضا نوری‏زاده روزنامه‏نگار و تحلیلگر سیاسی، محسن مخملباف کارگردان سینما، دکتر مهرداد خوانساری دیپلمات، دکتر رضا حسین‏بر نماینده‏ی جبهه‏ی دمکراتیک مردم بلوچستان، موسی شریفی نماینده‏ی حزب همبستگی دمکراتیک اهواز و امیرحسین جهانشاهی، شخصیت سیاسی، در این کنفرانس به سخنرانی پرداختند. زیرا هر کدام از سخنرانان از دیگاه‌ خویش یا به‌ نمایندگی سازمانشان مسائل مربوط به‌ ایران را به‌ طور کل، و به‌ ویژه‌ رویدادهای یک سال گذشته این کشور‌ را مورد ارزیابی قرار دادند.
همچنین دکتر محسن سازگارا فعال سیاسی و مهرانگیز کار حقوقدان و فعال حقوق زنان نیز پیام‏هایی به کنفرانس ارسال داشته بودند که پیام‏های آنان قرائت گردید.
سخنرانان این کنفرانس متفقاً بر این باور بودند که در ایران آینده ضروری است رژیمی بر سر کار بیاید که ضامن تمامی حقوق و آزادی‏های کلیه‏ی اقشار و طبقات مختلف جامعه‏ی ایران باشد.
جلسه‌ مذکور با قرائت سرود "ای ایران" از سوی حضار پایان یافت.
هدف از تشکیل نشست پاریس ضمن بحث و گفتگو در مورد مسائل ایران، تلاش جهت اتحاد و نزدیک کردن دیدگاها در میان نیروهای اپوزسیون جمهوری اسلامی ایران بود.

No comments: