Archive

Friday, November 18, 2011

نشریه تایمز، نقش سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر را برملا کرد

روزنامه تایمز در گزارشی مبسوط از نقش سپاه پاسداران رژیم ایران در قاچاق مواد مخدر در سراسر جهان، انحصار قاچاق مواد مخدر ایران و همکاری برای قاچاق مواد مخدر با باند‌های بزرگ مافیایی در نقاط مختلف جهان خبر داده است.

رطبق این گزارش که در خبرگزاری‌های فارسی زبان نیز انعکاس یافته است، قاچاق مواد مخدر سالیانه میلیاردها دلار عاید سپاه پاسداران می‌کند.

نشریه انگلیسی تایمز به نقل از مقامات پیشین سپاه پاسداران نوشته است: یکی از انگیزه‌های سپاه از قاچاق مواد مخدر ضربه زدن به کشورهای غربی است.

در این گزارش آمده است، اطلاعات بدست آمده همزمان است با اظهارات اخیر دولت آمریکا که واحدهای قدس سپاه پاسداران را متهم کرده که در تبانی با یک کارتل بزرگ مواد مخدر در مکزیک قصد ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا را داشته‌اند.

براساس این گزارش و به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان اطلاعات آمریکا موفق شده است دو تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران را که مستقیما در قاچاق مواد مخدر دست دارند شناسایی کند. یکی از این فرماندهان، سردار عبدالله عراقی، فرمانده سپاه پاسداران تهران بزرگ می‌باشد، که با باندهای جنایت در اروپای شرقی ارتباط دارد. و محسن رفیقدوست از دیگر فرماندهان سپاه که از سال‌های 1360 همچنان روابط خود با سازمان‌های جنایتکار را حفظ کرده است.

سجاد حق پناه از مقامات پیشین حفاظت اطلاعات سپاه به تایمز گفته است که قاچاق مواد مخدر نزد فرماندهان این نیروی نظامی به امری فراگیر تبدیل شده است و شماری از آنها مستقیما در قاچاق مواد مخدر دست دارند.

به گفته حق پناه، سپاه تریاک افغانستان را در داخل به هروئین و مرفین تبدیل و در همکاری با باندهای تبهکار آن را به سراسر جهان قاچاق می‌کند.

این مقام پیشین سپاه پاسداران می‌گوید: سپاه پاسداران در این قاچاق از لجستیک خاص خود که عبارت است از شرکت‌های کشتیرانی و هواپیمایی استفاده می‌کند و در عمل قدرتی نامحدود دارد.

وی در جریان ده سال فعالیت خود در حفاظت اطلاعات سپاه به رابطه فرماندهان این نیرو به شبکه‌های قاچاق مواد مخدر در ایران پی برده است.

به‌گفته‌ او، یکی از رؤسای این دست شبکه‌ها رضا یوسف‌نژاد نام دارد، که دارای ده‌ها دستگاه اتوبوس و کامیون است و از اعزام زائران به امکان مقدس در سوریه و ترکیه به عنوان پوششی برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند.

این مسئول سابق در سپاه پاسداران به تایمز گفته است: هر بار مقادیر زیادی از مواد مخدر کشف شده ناپدید می‌شد.

ابوالفضل اسلامی، دیپلمات پیشی رژیم ایران، به نشریه تایمز گفته است: درگیر شدن سپاه در امر قاچاق مواد مخدر به سال‌های 1360 و کاهش بهای نفت در آنزمان برمی‌گردد.

به‌گفته او در این زمان سپاه با موافقت عالی رتبه‌ترین مقامات رژیم ایران برای تأمین نیازهای خود به قاچاق مواد مخدر روی آورد.

No comments: