Archive

Wednesday, December 1, 2010

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران:

در سال 1926 تشكیل شده‌ است. و بزرگترین تشکل روزنامه‌نگاران در سطح جهان است.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در فاصله سالهای 1946 تا 1952 فعالانه شروع به کارو تلاش نمود. از آن زمان اقدامات بين‌المللی را برای دفاع از آزادی مطبوعات‌، دمکراسی، پلورالیسم و عدالت اجتماعی از طريق اتحاديه‌های مستقل، آزاد و قدرتمند دنبال نموده است.
اين تشکل در سطح جهانی بويژه در سازمان ملل متحد و در چارچوب جنبشها و اتحاديه‌های مستقل به عنوان سخنگوی بين‌المللی روزنامه‌نگاران، به رسميت شناخته شده است.
فدراسيون بين‌المللی روزنامه‌نگاران، از هيچ نوع عقيده و تفكر سياسی پشتيبانی نمی‌‌كند، ولی از حقوق انسانی، دمكراسی، تنوع و گوناگونی دفاع می‌‌‌كند، و نيز مخالف هر نوع تبعيض و استفاده از رسانه‌ها به عنوان وسيله تبلیغاتی و ترويج تعصب، تضاد و نابرابری در جوامع است.
اين فدراسيون با اعتقاد به آزاديهای سياسی و از گسترش اتحاديه‌های صنفی و ديگر حقوق اساسی بشر دفاع می‌‌كند؛ و در جهت كمك انسان دوستانه به روزنامه‌نگاران نيازمند، صندوقی به نام "صندوق ايمنی بين‌المللی"، بر پا كرده است.
امور اجرايی فدارسيون بوسيله دبيرخانه‌ آن‌ كه تحت نظارت كميته اجرايی منتخب در بروكسل قرار دارد، صورت می‌‌گيرد و سياستهای آن در كنگره‌‌هايی كه هر سه‌ سال يكبار برگزار می‌‌شود، تعيين می‌‌گردد.
فدراسيون در حال حاضر بیش از نیم میلیون عضو در بيش از 100‌ كشور جهان دارد.

No comments: